Český Google slaví 10. narozeniny. Kromě známého Vyhledávače nabízí dalších 140 lokalizovaných služeb
Jen měsíc po 18. narozeninách amerického Googlu slaví prvních 10 let jeho česká pobočka. Počet služeb v češtině vzrostl z původních čtyř na dnešních 140 a počet zaměstnanců vzrostl přibližně desetkrát. Dnešní český Google však nenabízí pouze notoricky známé služby jako YouTube, Mapy, Gmail, Google Play, operační systém Android, prohlížeč Chrome nebo reklamní řešení AdWords a AdSense. Pod vedením Taťány le Moigne se věnuje českým firmám a podnikatelům, kterým pomáhá rozjet online byznys a export. Zároveň Google dlouhodobě investuje do digitální gramotnosti české společnosti. Stejně jako mateřská společnost ze Silicon Valley však i český Google začínal u vyhledávání.
Na počátku byl Vyhledávač
V roce 2006 na podzim začínal český Google s tříčlenným týmem pod vedením současné šéfky Taťány le Moigne a pouhými čtyřmi službami – kromě Vyhledávače to byly služby ToolBar, Gmail a dnes již neexistující Desktop. Díky pilné práci českých inženýrů se však Google poměrně rychle naučil česky a portfolio lokalizovaných produktů se rozrostlo až na dnešních více než 140 služeb v češtině. Drtivou většinu z nich nabízí Google uživatelům zdarma.
Digitální Česko
-
Prostřednictvím 16 českých partnerů Kulturního institutu Google jsou digitalizována nejvýznačnější česká umělecká díla (například sbírky Národního divadla, či obrazy Františka Kupky), významné historické momenty (například prostřednictvím sbírek Knihovny Václava Havla) a Divy světa (například české památky UNESCO)
Google spolupracuje s partnery a komunitami
Dlouhodobá lokální strategie Googlu se opírá primárně o inovaci českého internetového trhu. Toho se společnost snaží dosáhnout například prostřednictvím programu Google Partners, v němž spolupracuje s více než 600 místními agenturami, z nichž třicet se honosí nejvyšší certifikací Premier Badge Partners a více než 130 certifikací Google Partners. Dále prostřednictvím programu Agency Leadership Program, jehož cílem je dlouhodobě vzdělávat vedoucí pracovníky nejvýznamnějších místních digitálních agentur. V Česku také působí 10 certifikovaných trenérů, kteří školí zájemce o technologie a produkty Googlu.
Googlu se podařilo kolem sebe a svých služeb shromáždit hned několik aktivních komunit, které každoročně pořádají vzdělávací akce pro tisíce lidí se zájmem o technologie Google.
Mezi jinými např.:
Google pomáhá Česku do světa
Český Google má velký podíl na růstu a zvyšování digitální gramotnosti mnoha tuzemských i exportujících firem. Díky vzdělávací platformě s názvem Digitální garáž se v online znalostech a digitálním marketingu vyškolilo od dubna 2016 již přes 17 000 Čechů. V Exportním akcelerátoru firmám každoročně předávají zkušenosti jak experti přímo z Googlu, tak i úspěšní konzultanti. V Digitální garáži pro podnikatelky získalo online know how již více než 500 žen.
Google podporuje české neziskovky
Od roku 2009 v Čechách funguje projekt Google Grants, díky kterému mohou české neziskovky čerpat na podporu online reklamy měsíční příspěvek ve výši až 10 000 USD. Tohoto programu využívá v Česku již přes 240 neziskových organizací, což svědčí o stále se zlepšující digitální připravenosti českého neziskového sektoru.
Štítky: Cultural Institute, Czech, Czech Republic news announcements, data, Doodle, marketingové nástroje, Novinky pro novináře, Vyhledávač